خانه » اینترنت مارکتینگ » روش های افزایش نرخ تبدیل سایت شما
نرخ تبدیل سایت

روش های افزایش نرخ تبدیل سایت شما

نرخ تبدیل سایت یا همان Conversion Rate به تعدادی از کاربران گفته میشود که پس از مراجعه به سایت شما به مشتری تبدیل میشوند.یا در خبرنامه شما عضو میشوند و به طور خلاصه درصدی از کاربران که پس از ورود به سایت شما آن  کاری که مد نظر شماست انجام میدهند که به آن نرخ تبدیل سایت میگویند.شما تمام تلاش خود را برای انتشار مطالب جدید و به روز نگه داشتن سایت انجام میدهید.و ممکن است هزاران بازدید روزانه داشته باشید و حتی هزینه زیادی برای خرید ترافیک , سئو سایت , گرفتن بک لینک و تبلیغات انجام داده باشید اما تا وقتی  مشتری نداشته باشید و درآمدی از سایت نداشته  باشید پس در عمل شکست خورده اید. در این مقاله شما را با 14 روش تاثیر گذار برای افزایش نرخ تبدیل سایت آشنا  میکنم.

نرخ تبدیل سایت

1-سایت را راحت کنید : اولین گام افزایش نرخ تبدیل سایت این است که همیشه در نظر داشته باشید وقتی کاربر وارد سایت شما میشود باید بتواند به راحتی منو ها و سایر بخش بندی های سایت را پیدا کند و رابط کاربری گیج کننده نداشته باشید. و همچنین سایت شما باید با تمامی مرورگرها و موبایل ها و تبلت سازگار باشد تا هیچ کاربری هنگام مشاهده سایت با مشکل مواجه نشود.

2-دکمه خرید در دسترس : وقتی کاربری به محصولی در سایت شما میرسد و قصد خرید آن را دارد باید دکمه خرید محصول در دسترس او باشد تا بتواند سریعا خرید خود را انجام دهد.نه اینکه کاربر چند صفحه را زیر و رو کند برای فهمیدن روند خرید محصول از سایت شما و در اخر هم پشیمان شود و به سایت دیگری برود

3-اطلاعات کامل : تمام اطلاعات و مشخصات محصول را در قسمت توضیحاتش درج کنید.مشخصات فنی, مدل,شرکت  سازنده, نظرات کاربران و …. و همچنین قابلیت دانلود فایل PDF مشخصات محصول را سایت خود قرار دهید. این کمک فراوانی به اعتماد مشتری و افزایش نرخ تبدیل سایت میکند

4-صادق باشید : اگر کالایی برای فروش دارید تمامی هزینه های جانبی آن را  به کاربر اطلاع دهید حتی بنویسید چه تعداد از آن کالا  در انبار موجود دارید. چون وقتی کاربر قیمتی در سایت شما میبیند دوست دارد کالا دقیقا با همان قیمت به دستش برسد و اگر موقع تحویل گرفتن جنس هزینه هایی مانند : مالیات , هزینه پیک , هزینه پشتیبانی و گارانتی را ببیند که باعث شده قیمت نهایی خیلی بیشتر از قیمت درج شده کالا در سایت شما باشد. نتیجه آن عدم رضایت و اعتماد کاربر به شما خواهد شد.

5-زیاد سوال نپرسید : کاربران همیشه در عجله هستند و دوست ندارند هزاران سوال برای خرید یک جنس پاسخ دهند. سعی کنید فرم خرید را مفید وخلاصه کنید و فقط اطلاعات واقعا ضروری را از کاربر بپرسید.زیاد پرسیدن باعث خستگی کاربر و کاهش نرخ تبدیل سایت میشود.

6-اعتماد کاربر را جلب کنید : وقتی کاربری برای خرید جنس وارد سایت شما میشود باید دلیلی برای اعتماد به شما در فضای مجازی پیدا کند و با چند روش ساده میتوانید اعتماد کاربر را جلب کنید : نوشتن آدرس شرکت و تلفن تماس پشتیبانی , گواهی نماد , گواهی SSL و همچنین یک طراحی زیبا و جذاب میتواند اعتماد کاربر را جلب کند.

7-گارانتی : برای کالاهای فیزیکی گارانتی قرار دهید تا اگر کاربر از خرید خود رضایت نداشت یا کالا با مشکل به دستش رسید بتواند آن را تعویض کند.

8-مطلع ساختن کاربر : بعد از خرید جزییات آن را برای کاربر ارسال کنید و همچنین بعد از ارسال محصول کد رهگیری و سایر اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار دهید تا بتواند لحظه به لحظه در جریان ارسال محصولش باشد.

9-روشهای پرداخت : برای روند پرداخت نهایی چندین روش استفاده کنید مانند : پرداخت آنلاین , واریز نقدی , کارت به کارت و … سایر روشهای ممکن

10-جوایز خرید : برای هر خرید کاربر یک اشانتیون در نظر بگیرید و به همراه آن محصول ارسال کنید.این کار میتواند تاثیر فراوانی در افزایش نرخ تبدیل سایت داشته باشد.

11-اطلاع رسانی : اگر برای محصول خود امکاناتی مانند : ارسال رایگان , پشتیبانی رایگان , پس گرفتن و تعویض تا مدتی و از این  دست آفر ها در نظر گرفته  اید حتما  در  صفحه اطلاعات محصول آن را اطلاع رسانی کنید تا کاربر تشویق به خرید شود.

12-قابلیت مقایسه : اگر چند محصول مشابه دارید که فقط ازنظر امکانات کمی تفاوت دارند با راه اندازی بخش مقایسه در سایت خود میتوانید به کاربر کمک کنید بهترین گزینه را خرید کند. امکان مقایسه معمولا در مورد کامپیوتر و لپ تاپ وهمچنین موبایل و تبلت و لوازم دیجیتالی  از این دست  کمک فراوانی به خرید کاربر میکند.

13-حرفه ای به نظر برسید : طراحی ظاهری سایت اولین چیزی است که نظر کاربر را جلب میکند.مانند ویترین مغازه ها که در خیابان اولین چیزی است که شما را وادار میکند وارد آن مغازه شوید. پس سعی کنید یک سایت شیک و امروزی داشته باشید با رابط کاربری آسان و مدرن و همه چیز در دسترس کاربر باشد.

14-نظرات سایرین : این قسمت یکی از مهم ترین بخش هایی است که هر فروشگاه اینترنتی حتما باید داشته باشد.کاربر با خواندن نظرات اشخاصی که قبلا  آن جنس را خریده اند درک بهتری از کیفیت و کارایی آن محصول پیدا میکند.سعی کنید حتما این بخش را به صفحه توضیحات محصول خود اضافه کنید زیرا تاثیر چشمگیری در افزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت.

رعایت تمامی نکات بالا  به شما کمک میکند تا نرخ تبدیل سایت را تا حد فوق العاده ای بالا ببرید و کاربری که وارد سایت شما شد دست خالی بیرون نرود و همچنین رعایت کردن این نکات تا حد زیادی نرخ پرش Bounce rate سایت شما را کاهش میدهد. البته مهم تر از همه اینها صداقت و انصاف در فروش است اگر با مشتری روراست باشید بار ها  از شما خرید میکند.و حتی دیگران را  تشویق به خرید از سایت شما خواهد کرد.

نرخ تبدیل سایت یا همان Conversion Rate به تعدادی از کاربران گفته میشود که پس از مراجعه به سایت شما به مشتری تبدیل میشوند.یا در خبرنامه شما عضو میشوند و به طور خلاصه درصدی از کاربران که پس از ورود به سایت شما آن  کاری که مد نظر شماست انجام…

نگاه کاربران

User Rating: Be the first one !

درباره ی رضا فلکی مقدم

رضا فلکی مقدم
من رضا هستم با 10 سال سابقه عملی در زمینه های طراحی سایت , سئو , شبکه های اجتماعی و اینترنت مارکتینگ. سعی میکنم جدیدترین مطالب رو تقدیم شما کنم.

همچنین ببینید

تعامل با کاربران سایت

اصول تعامل بهتر با کاربران سایت

امروزه داشتن یک سایت خوب و پربازدید به یک موفقیت تبدیل شده و هر وب ...

یوتیوب

کسب درآمد از سایت یوتیوب

یوتیوب به عنوان بزرگترین موتور جست و جوی جهان بعد از گوگل به عنوان بزرگترین ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Shares