خانه » شبکه های اجتماعی » اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر شده اند و امروزه کمتر کسی است که از آنها استفاده نکند.و بخش مهمی از سئو سایت را شبکه های اجتماعی تشکیل میدهند و یک مدیر سایت باید بداند چگونه از آن استفاده کند. در ابتدا شاید برای بسیاری از وب مستر ها گیج کننده باشد که چگونه میشود از اینهمه شبکه های اجتماعی استفاده کرد و طبیعتا اشتباهاتی مرتکب میشوند که تا مدتی باعث هدر رفتن وقت و تلاش شان میشود.در این مقاله اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی که معمولا افراد مبتدی انجام میدهند بررسی میشود و مطالعه آن ممکن است به شما هم کمک کند تا جلوی تکرار اشتباه  را بگیرید و در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

شبکه های اجتماعی
1– فقط فیسبوک نیست : دقت کنید وقتی حرف شبکه های اجتماعی به میان کشیده میشود ناخودآگاه تمامی تفکرات به سمت فیسبوک کشیده میشود.اما این اشتباه است و شبکه های اجتماعی دیگری نظیر : گوگل + , توئیتر , اینستاگرام ,پینترست و…. هم وجود دارند که در بهبود لینک سازی و افزایش بازدید سایت شما نقش فراوانی دارند.

2-استفاده بیش از حد : اگه به صورت انفرادی قصد مدیریت شبکه های  اجتماعی را دارید سعی کنید بین 3 تا 5 مورد را انتخاب کنید و مطالب منتشر کنید. مدیریت درست تعداد کم بسیار بهتر و موثر تر از داشتن صد ها اکانت مدیریت نشده و بی نظم است.پس همیشه باید در حد وقت و توان خود در شبکه های اجتماعی حساب باز کنید.

3-پروفایل بهینه نشده : وقتی یک حساب کاربری باز میکنید حتما آن را بهینه کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده کنید. حتما آدرس سایت تان را در پروفایل شبکه های اجتماعی خود وارد کنید.برای نمونه میتوانید از مقاله مقدمات ایجاد پروفایل در لینکداین استفاده کنید.

4-دکمه لایک و فالو در سایت : این نکته ای است که بسیاری از وب مستر ها فراموش میکنند.بازدید کنندگان سایت باید به نوعی متوجه شوند که شما در شبکه های اجتماعی صفحه مخصوص دارید و فعال هستید.بنابراین حتما دکمه های مخصوصی لایک و فالوو هر شبکه اجتماعی را در سایت خود قرار دهید.بهترین مکان برای قرار دادن این دکمه ها در انتهای مطالب و در گوشه کناری سایت است.

5-انحصار طلب نباشید : در ابتدای کار سعی نکنید فقط مطالب سایت خودتان  را در شبکه های  اجتماعی منتشر کنید زیرا اصول این شبکه ها داشتن تعامل با دیگران است پس سعی کنید مطالب مرتبط و مفید از سایر سایت ها را نیز در صفحه خود منتشر کنید.این کار باعث جذب بیشتر کاربر نیز میشود.چون تنوع مطالب شما بیشتر شده  است.

6– اضافه کردن بیش از حد : بعد از ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی گام بعدی شما اضافه کردن افراد جدید و دعوت از آنها است.ولی در این کار نباید افراط کنید.برای مثال بین 20 تا 30 نفر در روز کافی است. توجه داشته باشید اضافه کردن تعداد زیاد افراد شما را با خطر پنالتی مواجه میکند. در فیسبوک ممکن است تا 30 روز نتوانید دیگر هیچکس را دعوت کنید, در توئیتر حساب شما بسته میشود و در گوگل+ اخطار دریافت میکنید. پس جانب اعتدال را رعایت کنید.

7-تعامل داشته باشید : باید با سایر کاربران در شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشید.داشتن تعامل با کاربران میتواند از طریق ارسال نظر و لایک برای افرادی که مطالب شما را لایک میکنند و فالو کردن افرادی که شما  را فالو کرده اند.به نوعی باید به آنها نشان دهید همانقدر که آنها برای شما احترام قایل شده اند , شما هم همانقدر برای آنها ارزش و احترام قایل هستید.

8-تفاوت بین پیج شخصی و تجاری : پروفایل شخصی برای استفاده های شخصی شما با دوستان است . برای سایت خود باید پیج جداگانه ای بسازید با نام شرکت یا موسسه خود.تمامی شبکه های اجتماعی بخشی برای ایجاد صفحات مخصوصی مشاغل دارا میباشند.هرگز از پیج شخصی برای سایت خود استفاده نکنید.

9-تمام اتوماسیون نباشید : بسیاری از سایت ها وجود دارند که پروسه کنترلی و ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی را اتوماتیک میکند و شما مطلب را در این سایت منتشر میکند و مطلب شما بلافاصله در تمامی شبکه های اجتماعیتان  منتشر میشود. این کار تا حد زیادی در وقت صرفه جویی میکند.اما توجه داشته باشید اگر از این سایتها استفاده میکنید گاهی اوقات هم خودتان به پیج ها سر بزنید. نظرات را بررسی کنید جواب لایک ها و فالو ها را بدهید و همه چیز را به اتوماسیون نسپارید.

10-گسترش مطالب : یک اشتباه وجود دارد که وب مستر ها فکر میکنند اگر 2000 عضو در پیج فیسبوک خود دارید وقتی یک مطلب منتشر میکنید همه اعضا مطالب شما را میبینند و منتشر میکنند. ولی بر اساس تحقیقات فقط 20% از اعضا مطالب شما را مطالعه میبنند و منتشر میکنند.زیرا هر کاربر در چندین پیج مختلف عضویت دارند و طبیعتا نمیتوانند به همه آنها رسیدگی کنند.

11-استفاده از تبلیغات : نباید فقط مطلب منتشر کنید و صبر کنید تا افراد شما را لایک کنند. بلکه میتوانید با هزینه کردن و سفارش تبلیغات باعث رونق بخشی پیج خود شوید. مخصوصا سیستم تبلیغات هدفمند فیسبوک تاثیر فراوانی در این زمینه دارد.استفاده از تبلیغات به شما کمک میکند در مدت کوتاه تعداد زیادی لایک , توییت و فالو دریافت کنید.

12-از تصاویر استفاده کنید : هیچکس علاقه ای به خواندن  مطالب خشک و بی روح ندارد.حتما از تصاویر مرتبط با متن هنگام انتشار آن استفاده کنید. این  کار باعث افزایش خوانندگان شما میشود.و باعث میشود کاربران بهتر با شما ارتباط برقرار کنند.

13-استفاده نکردن از هشتگ : امروزه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی مطالب خود را با جستجوی هشتگ پیدا میکنند سعی کنید اگر مطلبی منتشر میکنید حتما کلمات کلیدی آن را با هشتگ مشخص کنید که به راحتی توسط دیگران پیدا شود.

رعایت کردن این نکات به شما کمک میکند بهترین استفاده را از امکانات شبکه های اجتماعی ببرید و بتوانید ارتباط بهتری با کاربران داشته باشید و آن ها را از بازدید کننده یک بار مصرف به خواننده همیشگی مطالبتان تبدیل کنید.

شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر شده اند و امروزه کمتر کسی است که از آنها استفاده نکند.و بخش مهمی از سئو سایت را شبکه های اجتماعی تشکیل میدهند و یک مدیر سایت باید بداند چگونه از آن استفاده کند. در ابتدا شاید برای بسیاری از وب مستر ها گیج کننده…

نگاه کاربران

User Rating: 4.53 ( 2 votes)

درباره ی رضا فلکی مقدم

رضا فلکی مقدم
من رضا هستم با 10 سال سابقه عملی در زمینه های طراحی سایت , سئو , شبکه های اجتماعی و اینترنت مارکتینگ. سعی میکنم جدیدترین مطالب رو تقدیم شما کنم.

همچنین ببینید

فالوور گوگل پلاس

7 راه برای افزایش فالوور گوگل پلاس

گوگل پلاس هم یکی از شبکه های اجتماعی است که توانسته  در سالهای اخیر از ...

کلاه برداری لینکداین

مراقب کلاه برداران در لینکداین باشیم

بسیاری ازشما پروفایل لینکداین ایجاد کرده اید و در حال استفاده از لینکداین هستید.اما آیا ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Shares