خانه » اینترنت مارکتینگ » اشتباهات رایج در بازاریابی محتوی

اشتباهات رایج در بازاریابی محتوی

امروزه بازاریابی محتوی بخش مهمی از سایتها شده است و تاثیر مهمی درافزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت.با استفاده درست از بازاریابی محتوی میتوانید کاری کنید کاربران ورودی به سایت شما به مشتریان بالقوه و همیشگی تبدیل شوند. اما در این میان بسیاری از افراد تازه کار  اشتباهاتی مرتکب میشوند که نتیجه آن خروج سریع کاربر از سایت و در نتیجه افزایش نرخ پرش یا همان  bounce rate  و همچنین عدم توانایی سایت در فروش محصولات به کاربران است. در این  مقاله چند مورد از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در بازاریابی محتوی انجام میدهند بررسی میشود.

اشتباهات بازاریابی محتوی
1-عدم تعامل با کاربران : در هنگام نوشتن یک مطلب باید سعی کنید از کاربر اطلاعات بگیرید و به او اطلاعات بدهید.فراموش نکنید شما قصد فروش یک محصول یا خدمات به مشتری را دارید. فرض کنید شما وارد یک فروشگاه فیزیکی میشوید و فروشنده به محض دیدن شما میگوید شلوار 100 تومن !!!! آیا این کار برای شما جذابیتی ایجاد میکند ؟ ایا هرگز حاضر هستید از چنین فروشگاهی خرید کنید ؟در فضای اینترنتی هم همینطور است. اول باید اعتماد مشتری را جلب کنید و با استفاده از صفحات فرود و ایمیل مارکتینگ او را آماده خرید کنید. یک نکته مهم در بازاریابی محتوی ایجاد تعامل با کاربر و گرفتن بعضی اطلاعات شخصی او قبل از وارد شدن به پروسه فروش است.

2– قانون 80-20: یک قانون بسیار مهم در بازاریابی محتوی وجود دارد و آن قانون 80 به 20 است. یعنی وقتی مطلبی منتشر میکنید 80 درصد آن باید فقط به حل مشکل و ارائه اطلاعات مفید به کاربر باشد و 20 درصد مقاله باید تبلیغ محصول و خدمات شما باشد.رعایت این  قانون باعث میشود حتی اگر کاربر از شما خرید نکند حداقل از محتوی مطلب استفاده کند.متاسفانه بسیاری از مقالات عکس این قانون را رعایت میکنند یعنی 80 درصد مطلب فقط تبلیغات محصول است و 20 درصد باقی مانده شامل اطلاعات جانبی است که اینگونه مطالب هیچ جذابیتی برای کاربر ندارد و فقط نرخ پرش سایت را زیاد میکند و به نوعی کاربر از سایت فراری میشود.

قانون 80-20 در بازاریابی محتوی بسیار مهم و کاربردی است. رعایت این قانون به  شما بزرگترین کمک را در افزایش فروش خدمات میکند.

3– برنامه ریزی داشته  باشید : برای انتشار مطالب درسایت برنامه ریزی داشته باشید. اگر تیم بازاریابی محتوی ندارید و همه کارها بر عهده خودتان است سعی کنید روزهای مشخصی در هفته را به انتشار مطالب اختصاص دهید. با این کار کاربران همیشگی سایت شما گوش به زنگ هستند که در روز مشخصی منتظر انتشار مطلب جدیدی باشند.در مطالب خود از ویدئو , اینفوگرافیک , تصاویر مرتبط و حتی از صدا استفاده کنید. این کار باعث میشود کاربر با مطالب شما احساس نزدیکی کند.

در بازاریابی محتوی شما باید سعی کنید قبل از هر چیزی اعتماد کاربر را جلب کنید. اعتماد کاربران برای شما مهم ترین مورد است.تا هنگامی که کاربر نتواند به شما اعتماد کند اگر 1 میلیون بازدید روزانه هم داشته باشید هیچ تاثیری در فروش و سود دهی سایت شما نخواهد داشت.

امروزه بازاریابی محتوی بخش مهمی از سایتها شده است و تاثیر مهمی درافزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت.با استفاده درست از بازاریابی محتوی میتوانید کاری کنید کاربران ورودی به سایت شما به مشتریان بالقوه و همیشگی تبدیل شوند. اما در این میان بسیاری از افراد تازه کار  اشتباهاتی مرتکب…

نگاه کاربران

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره ی رضا فلکی مقدم

رضا فلکی مقدم
من رضا هستم با 10 سال سابقه عملی در زمینه های طراحی سایت , سئو , شبکه های اجتماعی و اینترنت مارکتینگ. سعی میکنم جدیدترین مطالب رو تقدیم شما کنم.

همچنین ببینید

نرخ تبدیل سایت

روش های افزایش نرخ تبدیل سایت شما

نرخ تبدیل سایت یا همان Conversion Rate به تعدادی از کاربران گفته میشود که پس ...

یوتیوب

کسب درآمد از سایت یوتیوب

یوتیوب به عنوان بزرگترین موتور جست و جوی جهان بعد از گوگل به عنوان بزرگترین ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shares