خانه » اینترنت مارکتینگ » آموزش سئو فصلی و نکات آن برای فروش بیشتر
آموزش سئو فصلی

آموزش سئو فصلی و نکات آن برای فروش بیشتر

سئو فصلی یا همان Seasonal seo یک تکنیک است که زیر مجموعه سئو کلاه سفید محسوب میشود و معمولا توسط سئو کارهای حرفه ای استفاده میشود. سئو فصلی یعنی در مواقع  خاصی از سال مانند روز مادر , روز ولنتاین , روز پدر و …. طوری سایت را بهینه سازی کنیم که بتوانیم بیشترین کاربر را جذب سایت کنیم و نهایت استفاده را از آن روز ببریم. مانند همان کاری که فروشندگان فیزیکی قبل از رسیدن به چنین مناسبتهایی انجام میدهند.

آموزش سئو فصلی

طبیعتا بسیاری از وب مستر ها دوست دارند موقع نزدیک شدن مناسبتهای خاص بیشترین مشتری را به سمت خود جذب کنند و بیشترین فروش را داشته باشند برای مثال روز والنتاین بسیار موقعیت خوبی برای فروش بدلیجات و عطر و ادکلن است و دقیقا یک روز بعد از پایان والنتاین فروش ها تا 90% افت میکند که طبیعی است و برای سایر مناسبتها در طول سال هم این قضیه وجود دارد. شما هم برای اینکه بهترین استفاده را از سئو فصلی ببرید باید نکات زیر را رعایت کنید

1-آماده سازی : گام اول موفقیت در سئو فصلی آماده سازی خودتان است. یعنی باید در ابتدا لیستی از مناسبتهای آن سال را آماده کنید و آن ها را جداگانه یاد داشت کنید تا بتوانید قبل از شروع مناسبتها فعالیت تبلیغی خود را شروع کنید.

بهترین زمان برای شروع فعالیت تبلیغی قبل از یک مناسبت یک ماه است که به شما فرصت کافی برای تبلیغات و جذب مشتری را میدهد.

2– انتشار مطالب : یک ماه قبل از رسیدن به یک مناسبت شروع به انتشار مطالب مرتبط با آن مناسبت در سایت خود کنید.این کار خیلی مهم است.راهنمای نوشتن یک عنوان مقاله برای سئو را مطالعه کنید و سعی کنید یک عنوان جذاب بنویسید.یک مقاله خوب به شما کمک میکند تا نرخ تبدیل سایت را تا حد زیادی بالا ببرید و در مقابل نرخ پرش سایت را کم کنید.

در انتشار مطالب حتما کلمات کلیدی را مرتبط انتخاب کنید که برای کاربر جذاب باشد دقت کنید برای روز ولنتاین باید مطالب مرتبط با محصولاتی که در این روز فروش بیشتری دارند بنویسید و تمرکز خود را  روی این محصولات بگذارید.

3-ایمیل مارکتینگ : به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو فصلی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و به کاربرانی  که در طول سال  در خبرنامه شما عضو شده اند ایمیل بفرستید روشهای درست استفاده از ایمیل مارکتینگ در این مقاله قبلا توضیح داده شده است. از 14 روز مانده  به  مناسبت خاص شروع به ارسال ایمیلها کنید و در هر ایمیل محصول خاصی را با تمامی جزییاتش معرفی کنید اما در مورد قیمت آن چیزی ننویسید و سعی کنید فقط کاربر به سایت شما مراجعه کند.بعد از مراحل فروش را در سایت خود انجام دهید. یعنی اول اجازه بدهید مشتری وارد مغازه بشود بعد از سلام و علیک وارد مرحله فروش شوید 🙂

4-شبکه های اجتماعی :یکی دیگر از ابزار های پر کاربرد در سئو فصلی شبکه های اجتماعی هستند.که میتوانید فروش ویژه خود را در پیج خودتان یا در گروه هایی که عضو هستید منتشر کنید و از این طریق تعداد زیادی مشتری جذب کنید.

بعد از انجام تمامی این مراحل شما موفق میشوید که کاربر را وارد سایت خود کنید و  بعد از آن باید اصول تعامل با کاربر را بدانید و اینکه چطور بعد از جذب کاربر او را در سایت خود نگه دارید و او را از یک بازدید کننده به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید.

سئو فصلی یا همان Seasonal seo یک تکنیک است که زیر مجموعه سئو کلاه سفید محسوب میشود و معمولا توسط سئو کارهای حرفه ای استفاده میشود. سئو فصلی یعنی در مواقع  خاصی از سال مانند روز مادر , روز ولنتاین , روز پدر و .... طوری سایت را بهینه سازی…

نگاه کاربران

User Rating: Be the first one !

درباره ی رضا فلکی مقدم

رضا فلکی مقدم
من رضا هستم با 10 سال سابقه عملی در زمینه های طراحی سایت , سئو , شبکه های اجتماعی و اینترنت مارکتینگ. سعی میکنم جدیدترین مطالب رو تقدیم شما کنم.

همچنین ببینید

بهینه سازی تصاویر برای سئو

آموزش بهینه سازی تصاویر برای سئو

تصاویر یکی از مهمترین بخشهایی هستند که در تمامی سایت ها وجود دارند و بدون ...

خرید لینک

خرید لینک و تاثیر منفی آن در سئو

خرید لینک به عنوان آسان ترین راهی که میتواند به سایت شما کمک کند به ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Shares